Jeg har modtaget en defekt vare, hvad gør jeg?

Når du handler hos Keramiker Mona Vander har du altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Når vi sender varer til dig, sørger vi altid for, at de er pakket forsvarligt, så de er bedst muligt beskyttet under forsendelsen. 

Skulle det mod forventning ske, at du modtager en defekt vare, ombytter vi den naturligvis. Du bedes kontakte Mona Vander , så vi på bedst mulig vis kan få løst den konkrete situation. Keramiker Mona Vander betaler omkostningerne forbundet med returnering af en defekt vare. Når du har talt med Mona Vander vedrørende returnering/ombytning af defekt vare, sender vi dig en retur pakkeseddel, enten via mail eller med posten. Du skal altså ikke indsende den defekte vare til os, førend vi har sendt dig en pakkeseddel.

Udfyld venligst anmodning om RETURPAKKESEDDEL hvorefter vi fremsender dig en retur pakkeseddel. Du benytter denne pakkeseddel til at sende den defekte vare ind til os. Husk altid at påføre tydeligt navn og adresse i din forsendelse, samt at vedlægge en fyldestgørende beskrivelse af det konkrete problem samt din e-mail.

Du kan også benytte Keramiker Mona Vander returformular.

Du kan downloade returformularen her.

Jeg ønsker at reklamere over en vare

Oplever du problemer med en vare inden for 24 måneder efter køb, har du ret til at benytte dig af reklamationsretten. 

Ved reklamationer skelnes der mellem produktionsfejl og slitage. 

Keramik kan, som alle andre varer, blive slidt ved brug, og/eller uhensigtsmæssig anvendelse. Slitage og skader er ikke omfattet af reklamationsretten. Er du i tvivl om, hvorvidt din vare er reklamationsberettiget er du altid velkommen til at kontakte os, så vurderer vi den enkelte situation.

Håndlavede produkter

Da der er tale om håndlavet keramik og porcelæn, kan en vare afvige lidt fra det billede, du har set af varen på webshoppen. Der vil ikke være tale om store afvigelser, men der kan være små nuanceforskelle på f.eks. størrelse, farve og forarbejdning. Der er tale om håndlavede produkter, hvor hvert enkelt produkt bliver fremstillet af keramikeren selv. Der er ikke tale om maskinel masseproduktion, hvor to produkter er fuldstændig ens. Unikheden er charmen, hvilket er unika:k’s helt basale forretningskoncept. unika:k er derfor ikke ansvarlig for disse små variationer og anser ikke sådanne produkter som mangelfulde eller beskadigede. Hvis du returnerer dine varer pga. dette omtalte forhold, hæfter du selv for fragtomkostningerne.

Hvad gør jeg med min defekte vare?

For at kunne behandle en reklamation, er vi nødt til at have smykket indleveret, så vi kan vurdere hvorvidt reklamationen er berettiget. Du bedes derfor kontakte Mona Vander på mail eller på tlf 26 85 90 67.

Udfyld venligst anmodning om RETURPAKKESEDDEL hvorefter vi fremsender dig en retur pakkeseddel. Du benytter denne pakkeseddel til at sende den defekte vare ind til os. Husk altid at påføre tydeligt navn og adresse i din forsendelse, samt at vedlægge en fyldestgørende beskrivelse af det konkrete problem samt din e-mail.

Du kan også benytte Keramiker Mona Vander’s returformular.

Du kan downloade returformularen her.

Ønsker du ikke anvende returpakkeseddel fra Keramiker Mona Vander, sendes varen som forsikret pakke til:

Keramiker Mona Vander
Vindegade 101
5000 Odense C
“Webshop reklamation”

Du modtager en bekræftelse på mail på, at vi har modtaget smykket, samt en vurdering af, hvad det videre forløb i processen vil være.

Jeg ønsker at klage

Skulle der opstå en konflikt, hvor vi ikke kan nå til enighed og du ønsker at klage, skal dette foregå til Forbrugerstyrelsen:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

Tlf: 4171 5000
Email: kfst@kfst.dk
Web: www.forbrug.dk